tirsdag 25. mai 2010

Under en uke igjen.

Naa er det under en uke til jeg reiser fra Oslo, igjen. Har bestilt fly til Stocholm og alt naa, har funnet ut togtider derfra og alt skal vaere i orden. Gleder og gruer meg litt :) Foer jeg drar skal jeg ha en eksamen i statvitenskap, folkemord i det 20 aarhundre. Har hatt Bernt Hagtvet som foreleser, han er enorm :) Veldig engasjerende og det er alltid morro aa vare paa forelesningene der pga det engasjementet han har. Det er et toeft fag vi gaar gjennom, det er mye grusomt aa lese i pensumboekene, helt utrolig hva vi mennesker kan gjoere mot hverandre. Bernt er iallefall rette personen til aa vekke engasjementet hos studentene sine paa dette omraadet. Jeg tror nok jeg kommer til aa savne hele SV naar jeg naa er ferdig. Utrolig at 3 aar har gaatt saa fort. Har har mange aha opplevelser her, baade faglig og personlig. UiO er et sted som skaper kunnskap, og et flott laerested. Haaper jeg kommer tilbake om noen aar, dog nede i sentrum ;) Blindern campus er nok et avsluttet kapittel for min del naa om en liten uke. Fikk B paa metode eksamen min da, det var goey!

Har vaert hjemme i Stavanger en tur. Naa er det faktisk ganske kjekt aa komme hjem til gamlebyen igjen :) Synes det begynner aa bli koselig der naa, foer synes jeg bare det var kjedelig. Var innom Ingeborg ogsaa, hun har et herlig sted
til seg og hestene. Er saa fredelig og godt der inne, bare flott natur og beitende hester! skikkelig idyll :) Pluss for at hun naa har faatt seg kaffetrakter, og kunne by paa nytraktet kaffe. Dama har dreisen paa kaffekoking! :D Hestene er like flotte osm alltid. tror Nowa kunne blitt skikkelig kompis jeg, liker den hesten der. Selv om jeg merker jeg er noe skeptisk naar saa store (1.70?)hingster kommer helt innpaa. Er vant til smaa boellefroe av noen travergutter jeg, som synes det er helt ok aa gaa paa to, slenge ut et frembein eller bite naar jeg staar slik. Uvant med en hingst som er saa rolig og koselig :)

Var innom Weekday idag, de har aapnet ny butikk i Oslo. Var samme psyko opplegget som Monki, bare verre! Herregud, blir helt stresset av aa gaa der inne jeg. Er stimulerende nok altsaa, men kanskje jeg er for gammel for slik? :p Her var det former og fasonger av alle typer og stoerrelser, ting i taket, ting som hang ned fra taket... og ikke lett aa se forskjell paa avdelingene. Klaerne var greie nok de, men kanskje ikke der jeg kommer til aa shoppe mest. Var innom Uff og kjopte et belte da. forrige uke klarte jeg ikke aa motstaa en Miami Vice kjole de hadde der inne. Svaer kjole i lys blaa, svart og fersken. Dritdigg sommerkjole! Men den trenger altsaa innsnoering, for det er en skikkelig mammakjole ellers. Men med belte ble den riktig saa kul :) Er veldig betatt av Miami farger om dagen jeg. Baade fra MV og fra solnedgangen, den er helt nydelig i Miami! Saa ja, det ble en ekstra kjole aa pakke til Sverige... Tror ikke det blir nok plass i kofferten min jeg altsaa.

Naa er det bare aa lese til eksamen, pakke og vaske ut hybel, saa er jeg paa flytoget og paa vei til en sommer med bjoerketraer, sommertrav, maistenger og hylleblomst?! Den der silda si kan de faa beholde selv altsaa...!!

Ingen kommentarer: