tirsdag 11. mai 2010

Sommerjobb hos Roger Walmann

Det er gjerne en ide aa informere om :p Jo altsaa, jeg sende en mail rundt til forskjellige svenske trenere i fjor sommer da jeg ville ha en ny jobb. Hoerte ikke noe fra de svenske trenerne, men jeg fikk jobben paa Lindy Farm saa jeg var fornoeyd :) Hadde derfor ikke regnet med aa faa en mail fra Team Walmann om jeg var interessert i jobb hos dem i sommer. Men etter en kjapp tenkepause kom jeg raskt frem til at saa klart ville jeg dra dit! Jeg har lenge hatt lyst til aa jobbe i Sverige paa en slik storstall, fordi jeg veldig gjerne vil se hvordan de klarer aa organisere staller med opp mot 150 loepshester. Det er et enormt arbeid organisatorisk, og det er noe jeg vil laere mer om. Naa faar jeg altsaa muligheten til aa faa se det hele paa naert hold, og det er jeg superhappy over! Det er en bra stall med utrolig mye fine hester og gode resultater, saa dette blir saa absolutt en ny erfaring aa ta med seg videre! Jeg ser virkelig frem mot en sommer utenfor Stockholm og synes det var kjempehyggelig at de tenkte paa meg og tok kontakt med meg naar de foerst skulle ha en person til sommeren. Det er stas synes jeg :) Jeg har savnet hestene veldig, det er utrolig hvor herlig det er aa bare vaere i stallen og faa omgaas disse dyrene. Det gir en veldig spesiell foelelse, og der kribler i hele meg etter aa faa sette meg i vogna og kjoere igjen! Det ble det jo lite av i USA, og jeg har egentlig ikke faatt kjoert noe skikkelig siden jeg jobbet paa Bjerke. Og det er naa ett aar siden! En sommer i Sverige med hest, trav, loep, sommer, sol (og en og annen pils) kommer til aa gjoere godt :D

Jeg begynner aa jobbe 1.juni (evt. 31 mai), saa det er i underkant av 3 uker til naa! Innen dess skal jeg gjennom 2 eksamener, flytte ut av leiligheten og jeg maa nesten hjem en liten tur siden jeg ikke rekker det i sommer. Det blir en travel tid, saa her maa jg planlegge godt i forkant! Saa faar vi se hvordan det gaar, jeg som elsker aa ta ting i siste liten...

Ingen kommentarer: