fredag 7. mars 2008

Årets første eksamen er et tilbakelagt stadie!

Og gjett som det er herlig eller! Maktforhold og sosiale hierarkier denne gangen, symbolbruk neste :) Frem til hjemmeeksamen da, for her skal vi testet i to omganger! Liker denne måten å gjøre det på jeg. Greit å ha skoleeksamen i halve pensum, sitter bare 3 timer da. Selv om jeg egentlig var ferdig å skrive etter første timen, siden satt jeg 1 1/2 time og forbannet meg over at jeg ikke kunne huske svaret på siste spørsmålet. Jeg kan jo dette her! Håper det holdt det skrotet jeg skrev da, jeg tror jeg fikk med noe relevant iallefall. Det er greia med skriftlig eksamen i sos.ant. Skriv det du vet, et eller annet sted inni der finnes sensor noe relevant stoff allikevel!

Nå er det helga fri! Trenger ikke tenke på alt jeg ikke har rukket å få lest... Det får vente til mandag. Nå skal jeg kose meg med å trene hester i morgen og se V75 fra Forus og Mantorp. Against The Sun strøket fra oppgjøres på Forus. Kjipern, skulle likt å se han mot Lill Adolf! Resten av løpene har vel ikke allverden å by på.

Cream of Arnie skal jeg følge med på. Utrolig god jobb de har gjort med den! Bare galopp og tull i Sverige, nå rader den opp seire. Flott hest som nok sitter inne med en god del. Cream of Arnie vant jo ene lunchløpet her foran Rocken. Jeg fikk se Cream of Arnie i varming, og skjønte fort at denne hesten ville vi neppe klare å slå. Han var rett og slett av en annen klasse, det å du på hele hesten. Muskuløs og blank der han spradet rundt i varmingen. Minnet meg om ene løpet Faggio Holz gjorde for meg i Italia. Han hadde ikke gått mer enn 18-19 før tror jeg, og aldri vært noen kanon. Han så ut som en kaldblods når jeg begynte å trene han! Men etter å ha fått kjørt på i trening og lettt han opp ganske mye ble han faktisk den hesten som forbedret seg aller mest. Når de ande hestene kom inn med puls på 80 hadde Faggio alltid en puls nede på 60 tallet. Løpet han gjorde for meg var på Tor di Valle i Roma. Du så allerede i varmingen at Faggio ville ha en bra sjans. De andre hesten var noen stakkarslige tynne og skrantete hester. Det var kun Faggio og en til (som ikke overraskende vant) som skilte seg ut. Faggio fikk en galopp på første svingen, men fikk et fint løp etterpå. Et fint løp, av en italiensk kusk! Utrolig :) Tror egentlig han hadde gitt opp og bare la seg bak i feltet. På site langside fant nå kusken ut at det visst var litt å kjøre med allikevel, og forserte hele feltet i et jafs. Vinneren av løpet hadde stukket godt i fra allerede, så Faggio klarte ikke å hente inn den. Men jeg moret meg godt når jeg fikk se ansiktet til en viss trener som hadde meldt hesten i Gentleman race og ikke gadd kjøre selv. Bien sa jeg bare og smilte, joda, bien fikk jeg mumlet tilbake fra en noe tufs trener med en ekstremt lang maske. Haha, ikke ypp med hesta mine! Faggio gikk på 16 tallet den gangen, ikke verst det for en kaldblods! Derfor er det morro å se hester som Cream of Arnie i et lunchløp, du ser hvilke klasse hesten egentlig tilhører allerede etter ett blikk.

Ingen kommentarer: