torsdag 27. mars 2008

Lokalkjøring på Bjerke lørdag!

Fredag klokka 19 ringte jeg Leif og spurte om vi hadde noen hester jeg kunne kjøre med. Fristen for innmeldinga var klokka 20. I siste liten jeg, neeeeidaaaa. Tur nok var det et kaldblodsløp med grunnlag under 5000. Der passer jo Ås Gina inn! Så da blir det start på meg og Gina-mor på lørdag. Startlistene har kommet, men de har jeg ikke sett enda. Håper det ikke er alt for hard motstand :) Første løp for hest, og første løp for kusk. Det kommer til å gå åt skogen...

Testet Gina på banen igår, måtte få kjenne hvordan hun var å kjøre hurtig. Godt fornøyd jeg, med store håp om å kjøre i trav iallefall. For travsikker er hun, om det nå ikke går særlig fort. Kjørte i 40 fart siste 500, virket fin på det. Men jeg må ha meg ny klokke til lørdagen tenker jeg, min gamle er sliten og vil ikke alltid starte. Klokka mi er forøvrig en 'lånt' suvinir fra Smedshammer perioden. Derfor jeg har tatt godt vare på den, det var denne klokka jeg lærte meg å ta tiden med. Selv om den var sliten allerede den gangen har den holdt koken og gjør det fortsatt. Men nå skal den omsider få gå av med pensjon :)

Av utstyrsendringer (hehe) blir det halve skylapper eller puser på sidene. Drapropper ble for avansert til lokalkjøring mente Leif, trenger ikke gi stakkars Gina helt sjokk heller. Så da blir det bare vanlige propper i ørene :)

Da gjenstår det bare å holde nervene i sjakk til lørdag og kjøre feilfritt. Er glad bare for å få kjøre jeg, skal bli gøy dette! Gode vibber mottas med stor takk!

Ingen kommentarer: