tirsdag 29. april 2008

Lenge siden!

Litt pc trøbbel, dårlig nett-tilgang og eksamenstider er grunnen.

Kort oppsummert: levert inn første hjemmeeksamen. To eksamener igjen og mindre en 1mnd til det er sommerferie!! Vært på hingstekåring på Biri, hilst på broder'n på Gjøvik, vært flink på treningen, shoppet enda mer stasj jeg egentlig ikke trenger, kost meg med 20 grader, sett Robert Stoltenberg spille inn Pirka på Kiwi'en her på Carl Berner... Nye byggeplanene for Carl Berner ser skikkelig bra ut forresten! Vi får kirsebærtre! Jippi!! Jeg elsker rosa blader :D Godt at de skal fikse opp på CB, det ser ikke ut her nå.

Hestene:
American Rock ser/kjennes ut som en rund million i trening ifølge trener :) Vi satser på et løp onsdagen etter OGP.

Maraton Lavec gjorde første start etter skade, en rågod andreplass og ny pers!! Galopp på første svingen, da gikk han bare å bremset. Tok igjen feltet og lå sist, for så å få en god rygg i angrep. Når Leif dro ut på oppløpet leverte Maraton et råsterkt oppløp. Fantastisk herlig!! å ha den hesten i løp igjen :) Dette har vi ventet på alle! Eier fikk dir. referat fra meg under løpet, og tror han ble enda mer fornøyd når han fikk snakkem ed Leif etterpå. For jeg trodde nemlig at det ble 3.plass, men så klarte vi jammen meg 2.plassen altså! Nytt løp for Maraton neste onsdag!

Hot In (vår nye 3 års stjerne? :p) går prøveløp i morgen. Oppfører hun seg blir det start om 3 uker i et 3-års løp på Bjerke.

Øvrig på stallen:
Hasse er kastrert og reist hjem for trening. Tekno Stjernen er også kastrert, håper at han nå vil begynne å fri seg bedre bak. Hjortejeger'n burde vært kastrert... 3 flotte årings-hopper inn på stallen til temming. Muscle Yankee, Credit Winner og Rotation. Trenger vel egentlig ikke nevne igjen at det er flott hester :) Jeg har også fått ridehest visst. 5 års vallak etter Sack Pack, urutinert og stopper for alt mulig. Ser han noe nytt skal han stoppe for å titte, så om dagen jobber jeg med å lære han at det går ann å titte OG gå samtidig! Han trenger å lære et og annet den hesten. Stakkars Gina mor hadde alvorlig underhudsbetennelse i begge frembena hun! Ser ikke ut, jeg er dritflau og har dårlig samvittighet for å ikke ha sett det før! Det var kommet så langt at det var knallhardt, og med alt hovskjegget var det ikke så lett å oppdage. Først når alt hovskjegget ble barbert bort kom det frem hvor ille det var, og vi som bare har konsentrert oss om kodene, Stakkars Gina, ikke rart hun ikke løper noe særlig. Når har vi stelt godt med det i en uke iallefall, og det ser mye bedre ut! Leif har fått ryddet i skohjørnet sitt også, så nå ser det rett så pent ut der :)

Og som alle andre gleder jeg meg til OGP og Steinlager om et par uker!

Ingen kommentarer: